Wij onderscheiden ons …

  • Door Willem Verdaasdonk
  • 16 oktober 2015
onderscheidend vermogen

klantgericht schrijven

Wij onderscheiden ons door een hoge mate van kwaliteit, flexibiliteit, betrouwbaarheid en service.
Wij onderscheiden ons door een klantgerichte benadering en met een hoge servicegraad.
Wij onderscheiden ons in de markt door het aanbieden van afgekaderde diensten, waarmee wij gegarandeerde beschikbaarheid leveren tegen een van te voren vastgestelde prijs.

Wij onderscheiden ons …

In veel folders, flyers, brochures en websites kom je zinnen tegen die beginnen met ‘wij onderscheiden ons door …’

Commercieel gezien is het natuurlijk goed om je onderscheidend vermogen naar voren te brengen. Je mag laten zien waar je goed in bent. Maar er kleven wel bezwaren aan deze constructie.

  1. Je schrijft niet naar de klant toe, maar juist vanuit je zelf/ de eigen organisatie. Je begint immers met ‘we’.
  2. De zinnen wekken wat toon en stijl betreft de schijn dat ze rechtstreeks uit een beleidsplan komen, erg formeel dus. Niet uitnodigend om te lezen.
  3. Vaak wordt in deze constructie zoveel informatie in korte tijd gegeven, dat de lezer de essentie ontgaat.
  4. Je spreekt de lezer niet rechtstreeks aan.

Anders

Gelukkig zijn er talloze alternatieven. Een paar voorbeelden.

U staat nooit voor verrassingen, want bij ons staat de prijs vast. En we hebben u nog veel meer te bieden.
Service bieden is nogal logisch; dat doet iedereen. Maar wist u dat u bij ons na drie jaar nog steeds recht heeft op gratis vervangende onderdelen?
Natuurlijk bent u op zoek naar flexibiliteit. Uw inrichting moet immers uniek zijn? ‘Flexibel’ betekent bij ons het dat u alle producten kunt krijgen in de kleur die u wenst.

Meer over

Deel dit artikel

Vond je dit interessant?

Abonneer je op de Taalalert. Dan krijg je regelmatig leerzame artikelen in je mailbox. Bovendien ontvang je het gratis e-book Snel Beter Schrijven.

Wij gaan altijd zorgvuldig om met je persoonsgegevens en gebruiken deze alleen om contact met jou op te kunnen nemen. Meer daarover in onze privacyverklaring.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Gerelateerde artikelen

Onze geschiedenis is saai en voorspelbaar

Onze geschiedenis is saai en voorspelbaar

Vaak zien we van die standaard webtekstjes: ‘Onze geschiedenis’. Op zich goed om op je website te zetten hoe jouw organisatie uit het ei is gekropen. Geen organisatie is op dezelfde manier ontstaan, dus je kunt je lekker onderscheiden. Maar doe het dan wel goed.  Een paar tips: Noem het niet ‘onze geschiedenis’, maar ‘ons …

Onze geschiedenis is saai en voorspelbaar Lees verder »

Read More
Over social media gesproken

Over ‘social media’ gesproken

Of moet je zeggen ‘sociale media’? Goed nieuws, het mag allebei. Nederlands of Engels dus. Maakt niet uit.  Tweede vraag: ‘is het enkelvoud of meervoud?’ Als je ‘sociale media’ gebruikt is het meervoud.  Sociale media hebben een grote invloed op de communicatie. Bij ‘social media’ kun je het enkelvoud gebruiken, zeker als het lidwoord ontbreekt.Social media …

Over ‘social media’ gesproken Lees verder »

Read More
De hier heb jij de chips etc

De hier-heb-je-de-chips,-wij-zijn-weg,-dus-lul-jij-maar-lekker-in-je-eentje-verder-test.

Als je tegen mensen praat, moet je al alles uit de kast halen om ze te boeien. Voordat je het in de gaten hebt, haken ze af. Bij geschreven tekst moet je nog meer je best doen om je lezer te boeien. Wat kun je hiermee? Doe net of je met je tekst naar een …

De hier-heb-je-de-chips,-wij-zijn-weg,-dus-lul-jij-maar-lekker-in-je-eentje-verder-test. Lees verder »

Read More
Scroll naar top