Wij onderscheiden ons …

  • Door Willem Verdaasdonk
  • 16 oktober 2015
onderscheidend vermogen

klantgericht schrijven

Wij onderscheiden ons door een hoge mate van kwaliteit, flexibiliteit, betrouwbaarheid en service.
Wij onderscheiden ons door een klantgerichte benadering en met een hoge servicegraad.
Wij onderscheiden ons in de markt door het aanbieden van afgekaderde diensten, waarmee wij gegarandeerde beschikbaarheid leveren tegen een van te voren vastgestelde prijs.

Wij onderscheiden ons …

In veel folders, flyers, brochures en websites kom je zinnen tegen die beginnen met ‘wij onderscheiden ons door …’

Commercieel gezien is het natuurlijk goed om je onderscheidend vermogen naar voren te brengen. Je mag laten zien waar je goed in bent. Maar er kleven wel bezwaren aan deze constructie.

  1. Je schrijft niet naar de klant toe, maar juist vanuit je zelf/ de eigen organisatie. Je begint immers met ‘we’.
  2. De zinnen wekken wat toon en stijl betreft de schijn dat ze rechtstreeks uit een beleidsplan komen, erg formeel dus. Niet uitnodigend om te lezen.
  3. Vaak wordt in deze constructie zoveel informatie in korte tijd gegeven, dat de lezer de essentie ontgaat.
  4. Je spreekt de lezer niet rechtstreeks aan.

Anders

Gelukkig zijn er talloze alternatieven. Een paar voorbeelden.

U staat nooit voor verrassingen, want bij ons staat de prijs vast. En we hebben u nog veel meer te bieden.
Service bieden is nogal logisch; dat doet iedereen. Maar wist u dat u bij ons na drie jaar nog steeds recht heeft op gratis vervangende onderdelen?
Natuurlijk bent u op zoek naar flexibiliteit. Uw inrichting moet immers uniek zijn? ‘Flexibel’ betekent bij ons het dat u alle producten kunt krijgen in de kleur die u wenst.

Meer over

Deel dit artikel

Vond je dit interessant?

Abonneer je op de Taalalert. Dan krijg je regelmatig leerzame artikelen in je mailbox. Bovendien ontvang je het gratis e-book Snel Beter Schrijven.

Wij gaan altijd zorgvuldig om met je persoonsgegevens en gebruiken deze alleen om contact met jou op te kunnen nemen. Meer daarover in onze privacyverklaring.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Gerelateerde artikelen

Invalshoek

Invalshoek

Met een goed gekozen invalshoek: verleid je de lezer sluit je aan op de belangstelling van de lezer baken je de inhoud af verbind je inhoud en emotie geef je een onderwerp een boeiende of zelfs onvoorspelbare wending Een wereld van verschil. Kijk eens naar de twee verschillende invalshoeken.  Partner in de zorg Familie en …

Invalshoek Lees verder »

Read More
Hebben we nog contact

Hebben we nog contact?

Je wilt niet dat je lezer afhaakt. Hoe houd je hem bij de les? Dat doe je met ‘hebben-we-nog-contact-zinnen’: het zijn korte, pakkende zinnen meestal direct gericht aan jou als lezer de stijl wijkt af van de zinnen eromheen Vergelijk het met een docent die bezig is met de les.‘Ben je er nog bij Jan?’‘Volgen …

Hebben we nog contact? Lees verder »

Read More
Verhoog de pakkans met PAKHEM

Verhoog de pakkans met PAKHEM

Zo’n beetje elke tekst moet natuurlijk beginnen met een inleiding om de aandacht van de lezer te trekken. Compliment voor de schrijver als hij de lezer snel te pakken heeft. Lukt dit met alleen een mooie eerste zin? Helaas. Was het leven maar zo eenvoudig. Je kunt wel ijzersterk beginnen, maar als je tekst daarna …

Verhoog de pakkans met PAKHEM Lees verder »

Read More

1 reactie op “Wij onderscheiden ons …”

  1. Ik ben persoonlijk gericht op het transportgebied dus wil ik in de toekomst in dit gebied werken. Tijdens de arbeidsmarkt heb ik twee bedrijven gevonden die bij mijn interesses kunnen passen zoals CLDN CARGO en CMA CGM. Ze zijn bedrijven met zijn eigen schepen, vrachtwagen en containers. Ze verlenen dienst aan andere bedrijven die hun producten willen vervoeren. Allebei zijn ook familiebedrijven. CLDN CARGO heeft kantoren op Europees niveau en CMA CGM heeft kantoren wereldwijd.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Scroll naar top