• 0572 - 79 20 23
  • info@taaluilen.nl

Vader Van Dobben

  • Door Taaluilen
  • 03 mei 2014
Van Dobben

Dit is de achterkant van de verpakking van Van Dobben kroketten. Of, zoals ze het zelf schrijven, croquetten. Staat wel chique.

Opvallend aan deze tekst is de persoonlijke toon. De liefde van zoon voor vader. De liefde voor het product. Daarmee heb je al de helft gewonnen.

Van Dobben

Een analyse

DOEL Klanten overtuigen van de mooie eigenschappen van het product.
DOELGROEP Klanten die kiezen voor kwaliteit.
INHOUD Historie met vader Van Dobben, samenstelling en bereiding van de kroket.
MEDIUM Verpakking.
TOON Zakelijk en toch liefdevol. Trots. Direct naar de klant.
STRUCTUUR Een algemene inleiding over de Van Dobben kroket. Daarna ingrediënten, productie en bereiding. Rechts de historie.
ALINEA’S De tekst is bijna een klein artikel. Drie duidelijke koppen boven de alinea´s. Leuke derde kop die de klant direct aanspreekt.
ZINNEN Goede variatie in zinslengte. Duidelijke zinnen.
WOORDEN Het woord ‘croquetten’ valt op. Dat geeft deze kroket iets chiques, terwijl het toch ‘gewoon’ een ambachtelijk product is. In de inleiding zijn een aantal woorden vet gemaakt, soms is niet duidelijk waarom (grenzeloos).

 

Meer over

Deel dit artikel

Scroll naar boven