• 0572 - 79 20 23
  • info@taaluilen.nl

Keukentafelblues

De schooldag is voorbij en je leerlingen gaan naar huis. Komen ze opgetogen, voldaan en blij thuis? Of loopt het op school niet op rolletjes en zit hen iets dwars? Kortom: wat wordt er allemaal besproken aan de keukentafel? En hoe speel je hier als school het beste op in? Dát leer je tijdens onze cursus de keukentafelblues. Leerlingen die met een goed gevoel thuiskomen. Dat is wat je wilt.

Meer weten?

Over hoe je als school zorgt voor positieve gesprekken aan de keukentafels van jouw leerlingen?

Training keukentafelblues

Je hebt er vast weleens over nagedacht. Hoe kijken de kinderen en ouders naar jouw school? En naar jou? Ofwel: wat wordt er besproken aan de keukentafel. En ook belangrijk: hoe kun je dat beïnvloeden? Wist je dat dat makkelijker is dan je denkt?

1000x800_0005_IMG_3322

What’s in it for me?

In een korte sessie halen we jullie onderscheidende verhaal naar boven. Wij helpen jullie bij het vergroten van de beleving. Menselijk en makkelijk communiceren. Vanuit het perspectief van kinderen, ouders en medewerkers. Thema's die o.a. aan bod komen:

  • Hoe praten kinderen en ouders over je?
  • Welke verwachtingen hebben zij?
  • Hoe kun je boven verwachting scoren?
  • Hoe verklein je de afstand naar hen?

Maar dat is niet alles …

… ook kijken we naar jullie gehele communicatie. Hoe schrijf en vertel je 'smakelijk’ over je locatie? En over al die mooie dingen die elke dag gebeuren? Dit alles noemen we ook wel de Keukentafelblues. Dus hoe er over jullie gepraat wordt aan de keukentafel. Resultaat? Iedereen wordt nog meer een echte ambassadeur van jullie school.

Wat gaan we doen?

Onderstaande zaken nemen we met jou en de rest van het schoolteam onder de loep.

  • Wat is klantvriendelijk handelen?
  • Wat zijn de wensen van de ouders?
  • Hoe is de verhouding tussen rationele en emotionele wensen?
  • Wanneer presteer je onvoldoende/voldoende/goed/ver boven verwachting?
  • Wat beloven jullie de doelgroep?
  • Waar praat de doelgroep over?
  • Wat stelt de doelgroep op prijs?
  • Wat voelt de doelgroep, wat vindt de doelgroep en wat zegt de doelgroep?
  • Hoe verbind je bovenstaande met je kernwaarden?
  • Een school is een dienstverlener. Hoe ga je daar als team mee om?

Deze scholen hebben wij al blij gemaakt met de keukentafelblues

"Taaluilen heeft een bruisende sfeerimpressie gemaakt. Zeer professionele voorbereiding en relaxte sfeer tijdens opnames. "
Ellen IJsseldijk | SKBG
"Deze workshop was een feestje voor alle aanwezigen en heeft zeker bijgedragen aan het zelfvertrouwen van de leerlingen, die met meer vaardigheden en kennis van een aantal basisprincipes van vloggen naar huis gingen."
Sylvia Goossens | Stichting Carmelcollege
"‘Doorlezen of afhaken’, was de titel van de schrijftraining die Taaluilen voor Teamwork verzorgde. Die leverde een hoge tevredenheidsscore op en heel positieve reacties van onze cursisten. Een daarvan was ‘Inspirerend, grappig, gezellig, goede tips’. Dit vat de kwaliteiten van Taaluilen wat ons betreft prima samen."
Tony en Marcel | Teamwork
“Smakelijk schrijven. Iedereen kan het, zo stelt Taaluilen tijdens de schrijftraining. Het blijkt vooral een kwestie van anders denken te zijn. Taaluilen leert het ons in nog geen twee uur tijd. En dan komen de woorden haast als vanzelf op papier. Woorden die veel meer impact hebben. Geen broodjes afhaak meer.”
Daan van den Broek | Tjongerschans Ziekenhuis Heerenveen
"Taaluilen leert je eenvoudig en smakelijk schrijven. Het recept: humor, concrete tips, voorbeelden en vooral veel met taal aan de gang."
Manfred Besselink | Cabo
"Taaluilen inspireert. ‘Kort en eenvoudig ’is het devies. Schrijf zoals je praat dus. Zelfs onze calculatoren rekenen nu op letters."
Elles Wittenhorst Hoogeboom | Hoogeboom Raalte
communicatievelingen-met-oog-voor-rake-communicatie.

Zijn jij en je collega’s klaar?

Om de gesprekken aan de keukentafels positief te beïnvloeden?  Ouders en leerlingen nóg meer ambassadeur van je school te maken?

Scroll naar boven