Schrijven voor social media

Schrijven voor social media

Net voor het weekend post je een bericht op social media. Jullie hebben een prijs in de wacht gesleept voor duurzaam bouwen. Het aantal likes valt je enorm tegen. Wat ging er mis?

Trigger die volgers

Leer hoe jij de perfecte teksten voor social media schrijft

Wat werkt op social media?

Misopvatting nummer een: alles wat je op social media zet werkt. Maar zo eenvoudig is het helaas niet. Je hebt ontzettend veel concurrentie en de wereld zit niet op jouw bericht te wachten.

Alleen met een goede strategie boek je succes.

  • Jouw bedrijf wil nu echt werk maken van social media, maar hoe?
  • Hoe schrijf je pakkende berichten en updates?
  • Wat werkt wel en wat niet op welk kanaal?

Dat leer je in de training: Schrijven voor social media.
Je leert welke teksten het beste werken op welk platform, hoe je pakkende teksten opstelt en wat de basis is van een succesvolle post. En natuurlijk doen we een rondje succesverhalen én blunders uit de praktijk.

Je krijgt veel tips en trucs om social media binnen jouw bedrijf/ organisatie tot een succes te maken.

Aan het einde van de dag:

  • Weet je precies wanneer je welk socialmediakanaal moet gebruiken
  • Heb je handige bouwstenen om zelf de perfecte post te maken
  • Kun je koppen maken die mensen zeker aanklikken
  • Weet je wat wel en wat niet werkt op social media
  • Ben jij de socialmediaexpert van  jouw bedrijf

Welke onderwerpen komen aan bod:

  • Trends op social media.
  • Pakkende koppen schrijven.
  • Wat werkt wel en wat niet op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram.
  • Bouwstenen voor de perfecte post.
  • Tools om social media te beheren.
  • Inhakers.
Taaluilen Woordmerk

Jouw organisatie tot leven brengen? Wij helpen je.

Taaluilen heeft een bruisende sfeerimpressie gemaakt. Zeer professionele voorbereiding en relaxte sfeer tijdens opnames. 
Deze workshop was een feestje voor alle aanwezigen en heeft zeker bijgedragen aan het zelfvertrouwen van de leerlingen, die met meer vaardigheden en kennis van een aantal basisprincipes van vloggen naar huis gingen.
Teamwork Logo
"‘Doorlezen of afhaken’, was de titel van de schrijftraining die Willem voor Teamwork verzorgde. Die leverde een hoge tevredenheidsscore op en heel positieve reacties van onze cursisten. Een daarvan was ‘Inspirerend, grappig, gezellig, goede tips’. Dit vat de kwaliteiten van Willem wat ons betreft prima samen."
Tjongerschans Ziekenhuis Logo
“Smakelijk schrijven. Iedereen kan het, zo stelt Willem Verdaasdonk tijdens de schrijftraining. Het blijkt vooral een kwestie van anders denken te zijn. Willem leert het ons in nog geen twee uur tijd. En dan komen de woorden haast als vanzelf op papier. Woorden die veel meer impact hebben. Geen broodjes afhaak meer.”
Cabo Logo
"Willem leert je eenvoudig en smakelijk schrijven. Zijn recept: humor, concrete tips, voorbeelden en vooral veel met taal aan de gang."
Scroll naar top