Punt! Zo, dat was de laatste zin.

Punt. Zo, dat was de laatste zin

Genoeg? Of plak je er nog een achteraan? De tekstjes hieronder stoppen bij de zin voor de dikgedrukte zin. Was al best mooi, maar de dikgedrukte zinnen voegen toch wat toe. Je kunt versterken, samenvatten en zelfs verrassen. Kijk maar:

Ons vaste team bestaat uit twaalf medewerkers en twee leidinggevenden. Daarnaast hebben wij vijf flexmedewerkers in dienst die ziekte en vakantie van de vaste medewerkers kunnen opvangen. Elke groep heeft vaste gezichten. Dit zorgt voor rust en stabiliteit op de grep. Voor de kindjes, de ouders en voor ons. Kortom, iedereen blij.

Wie weet word jij onze nieuwe collega. Bij Ventilee zijn we namelijk altijd op zoek naar nieuwe mensen in verschillende vakgebieden. Eigenlijk: vooral enthousiaste mensen.

Onze koeien lopen er weer puik bij sinds we ze nieuwe halsbanden hebben gegeven. Dat kost wat, maar dan heb je ook wat. Deze halsbanden hebben responders met veel extra functies. Zo worden de koeien in de krachtvoerbox herkend. En krijgen ze een portie brokken die is afgestemd op de liters melk die ze geven. Voor wat hoort wat.

Moraal van ’t verhaal: neem niet te snel genoegen met de laatste zin. Kijk of er nog een allerlaatste achteraan kan. Want daarmee verhoog je vaak de boodschap.

Veel meer dan dit soort tips lees je in ‘Schrijf eens even normaal joh!’. Een boek met glimlachgarantie.  

Meer over

Deel dit artikel

Vond je dit interessant?

Abonneer je op de Taalalert. Dan krijg je regelmatig leerzame artikelen in je mailbox. Bovendien ontvang je het gratis e-book Snel Beter Schrijven.

Wij gaan altijd zorgvuldig om met je persoonsgegevens en gebruiken deze alleen om contact met jou op te kunnen nemen. Meer daarover in onze privacyverklaring.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Gerelateerde artikelen

Verhoog de pakkans met PAKHEM

Verhoog de pakkans met PAKHEM

Zo’n beetje elke tekst moet natuurlijk beginnen met een inleiding om de aandacht van de lezer te trekken. Compliment voor de schrijver als hij de lezer snel te pakken heeft. Lukt dit met alleen een mooie eerste zin? Helaas. Was het leven maar zo eenvoudig. Je kunt wel ijzersterk beginnen, maar als je tekst daarna …

Verhoog de pakkans met PAKHEM Lees verder »

Read More
Maak je korte lijn liever wat langer

Maak je korte lijn liever wat langer

Ons bedrijf kenmerkt zich al decennia door korte lijnen. We hanteren korte lijnen. Dit betekent dat we intern en extern helder communiceren. Op zo’n beetje elke website kom je het tegen. Profit, non profit, overheid: overal hebben ze ‘korte lijnen’. Mooi dat je ze hebt, maar ze maken geen indruk en ze komen niet binnen. …

Maak je korte lijn liever wat langer Lees verder »

Read More
Punt. Zo, dat was de laatste zin

Punt! Zo, dat was de laatste zin.

Genoeg? Of plak je er nog een achteraan? De tekstjes hieronder stoppen bij de zin voor de dikgedrukte zin. Was al best mooi, maar de dikgedrukte zinnen voegen toch wat toe. Je kunt versterken, samenvatten en zelfs verrassen. Kijk maar: Ons vaste team bestaat uit twaalf medewerkers en twee leidinggevenden. Daarnaast hebben wij vijf flexmedewerkers …

Punt! Zo, dat was de laatste zin. Lees verder »

Read More

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Scroll naar top