Maak je korte lijn liever wat langer

  • Door Willem Verdaasdonk
  • 10 december 2020
Maak je korte lijn liever wat langer

Ons bedrijf kenmerkt zich al decennia door korte lijnen. We hanteren korte lijnen. Dit betekent dat we intern en extern helder communiceren.

Op zo’n beetje elke website kom je het tegen. Profit, non profit, overheid: overal hebben ze ‘korte lijnen’. Mooi dat je ze hebt, maar ze maken geen indruk en ze komen niet binnen. Laat liever zien wat de klant er echt aan heeft:

Als je ons belt heb je twee zekerheden die staan als een huis. Eén: geen ingewikkelde keuzemenu’s. Twee: Anouk neemt de telefoon op als de collega die u zoekt er even niet is. Als zij zegt dat u wordt teruggebeld, wordt u ook teruggebeld. En ze weet u ook haarfijn te vertellen binnen welke tijd dat is.

Of deze:
De schilders zijn ook eigenaar van het bedrijf. Handig, want dan nemen ze ook de beslissingen. Als je dus tijdens het werk een vraag hebt, krijg je ook meteen een antwoord. Sneller kan niet.

Nog eentje:
Iedereen bij ons kent elkaar, dus de lijnen zijn kort. Als Jan het niet weet, weet Josefien het wel. Echt een familiebedrijf dus.

Kortom, leg ze gewoon uit, die holle vaten.

Meer over

Deel dit artikel

Vond je dit interessant?

Abonneer je op de Taalalert. Dan krijg je regelmatig leerzame artikelen in je mailbox. Bovendien ontvang je het gratis e-book Snel Beter Schrijven.

Wij gaan altijd zorgvuldig om met je persoonsgegevens en gebruiken deze alleen om contact met jou op te kunnen nemen. Meer daarover in onze privacyverklaring.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Gerelateerde artikelen

Over social media gesproken

Over ‘social media’ gesproken

Of moet je zeggen ‘sociale media’? Goed nieuws, het mag allebei. Nederlands of Engels dus. Maakt niet uit.  Tweede vraag: ‘is het enkelvoud of meervoud?’ Als je ‘sociale media’ gebruikt is het meervoud.  Sociale media hebben een grote invloed op de communicatie. Bij ‘social media’ kun je het enkelvoud gebruiken, zeker als het lidwoord ontbreekt.Social media …

Over ‘social media’ gesproken Lees verder »

Read More
De hier heb jij de chips etc

De hier-heb-je-de-chips,-wij-zijn-weg,-dus-lul-jij-maar-lekker-in-je-eentje-verder-test.

Als je tegen mensen praat, moet je al alles uit de kast halen om ze te boeien. Voordat je het in de gaten hebt, haken ze af. Bij geschreven tekst moet je nog meer je best doen om je lezer te boeien. Wat kun je hiermee? Doe net of je met je tekst naar een …

De hier-heb-je-de-chips,-wij-zijn-weg,-dus-lul-jij-maar-lekker-in-je-eentje-verder-test. Lees verder »

Read More
Invalshoek

Invalshoek

Met een goed gekozen invalshoek: verleid je de lezer sluit je aan op de belangstelling van de lezer baken je de inhoud af verbind je inhoud en emotie geef je een onderwerp een boeiende of zelfs onvoorspelbare wending Een wereld van verschil. Kijk eens naar de twee verschillende invalshoeken.  Partner in de zorg Familie en …

Invalshoek Lees verder »

Read More
Scroll naar top