Menselijk en makkelijk

Schrijfadvies

Slimme adviezen over stijl, koppen, indeling en dergelijke voor allerlei teksten. Met hier en daar een taalparel als voorbeeld tussendoor.

De Nou en-vraag denken in klantvoordelen

De Nou en-vraag: denken in klantvoordelen

Een heel simpele vraag. Maar heel handig om te stellen als je bezig bent na te denken over het onderscheidend vermogen van je organisatie. Waar maak je nou echt het verschil mee. Je vervalt veel te snel in algemeenheden als ‘maatwerk’, ‘flexibel’ en ‘servicegericht’. Maar wat betekent dat nou ECHT voor de klant? De Nou …

De Nou en-vraag: denken in klantvoordelen Lees verder »

Bouwplan klachtenbrief schrijven

Bouwplan schrijven klachtenbrief

Wil je weten hoe je een klachtenbrief schrijft? Dit bouwplan geeft houvast. Begin altijd als volgt: Onderwerp: klacht over een product Structuur klachtenbrief Wanneer is het product gekocht? Wat zijn de klachten? Wat wil ik met de klacht bereiken? Indeling klachtenbrief Inleiding wat is de zakelijke relatie tussen jou en de geadresseerde? waarom schrijf je …

Bouwplan schrijven klachtenbrief Lees verder »

Onder andere _ onder anderen. Met of zonder 'n'_

Onder andere / onder anderen. Met of zonder ‘n’?

Schrijf je onder andere(n) met of zonder ‘n’? Dat is de vraag. De regel is precies hetzelfde als bij alle/allen en beide/beiden. En ook als er geen ‘onder’ voor staat, hanteer je dezelfde regel. Met ‘n’ als je verwijst naar personen. Op het feest kwam ik onder anderen mijn neven Theo en Jo tegen. Onder …

Onder andere / onder anderen. Met of zonder ‘n’? Lees verder »

Missie

Missie

Wat is een missie? In een missie geef je (kort) aan wat de hoogste bijdrage van je organisatie is aan het leven van de klant. Voorbeelden: Ikea: betaalbaar en functioneel designmeubilair voor iedereen beschikbaar maken. Rituals: met een beetje extra aandacht voor de kleine genoegens van het leven dagelijkse routines in mooie rituelen transformeren. HEMA: …

Missie Lees verder »

Scroll naar top