Schrijfadvies

Inspiratiebank

Schrijf eens even normaal joh!

Tips en tricks om schrijven leuker te maken. En je teksten ijzersterk.

Onder andere _ onder anderen. Met of zonder 'n'_

Onder andere / onder anderen. Met of zonder ‘n’?

Schrijf je onder andere(n) met of zonder ‘n’? Dat is de vraag. De regel is precies hetzelfde als bij alle/allen en beide/beiden. En ook als er geen ‘onder’ voor staat, hanteer je dezelfde regel. Met ‘n’ als je verwijst naar personen. Op het feest kwam ik onder anderen mijn neven…

Lees meer >

Het 5xS model- smakelijk schrijven

Het 5xS model: smakelijk schrijven

Schrijf smakelijk! Lees smakelijk! Eten dat met liefde gekookt is, smaakt stukken lekkerder. Je voelt het bij de eerste hap. Met teksten werkt dat net zo. De lezer voelt de goede bedoelingen van de schrijver. Met zielloze teksten is de lezer snel klaar. Hij kan geen letter door zijn keel…

Lees meer >

Leerlingbelofte

Leerlingbelofte

Je hebt als school je missie en je visie geformuleerd? Mooi! Je hebt daarmee je hoogste ambitie verwoord. En je hebt een antwoord gegeven op de vraag: “Hoe zie jij je school in de wereld van morgen?” En natuurlijk is het nog beter als je vanuit de missie en visie…

Lees meer >

De kracht van het concept

De kracht van het concept

Want van een missie en een visie kun je geen soep koken. HOE doe je dat? Veel organisaties hebben hun missie en visie keurig op papier gezet. Heel mooi want je beschrijft daarmee je Waarom. Dat is je hoogste ambitie en een antwoord op de vraag: “Hoe zie jij jezelf…

Lees meer >

Schrijven is net spreken

Schrijven is net spreken

Schrijven is net spreken. Niks moeilijker dus. Dat klinkt hoopvol, want er zijn nogal wat mensen die schrijven lastig vinden. Vooral als het gaat om zakelijke teksten. Hoe komt het nou dat we pakweg vanaf ons derde levensjaar kunnen praten en dat schrijven zo moeizaam loopt? Hoe ontsnap je als…

Lees meer >

Missie

Missie

Wat is een missie? In een missie geef je (kort) aan wat de hoogste bijdrage van je organisatie is aan het leven van de klant. Voorbeelden: Ikea: betaalbaar en functioneel designmeubilair voor iedereen beschikbaar maken. Rituals: met een beetje extra aandacht voor de kleine genoegens van het leven dagelijkse routines…

Lees meer >

Een visie die ertoe doet

Een visie die ertoe doet

Visies, je ziet ze in alle maten en soorten. Soms zit er passie achter, maar vaak wordt het formuleren van een visie als een verplicht nummer gezien. Het is handig om houvast te hebben voordat je begint aan de formulering. En laat dat nou net de bedoeling van dit artikel…

Lees meer >

Je visie op de website

Je visie op de website

Je zet je visie op de website, omdat je graag wilt dat bij de lezer een positieve indruk van je organisatie achterblijft. Hij ziet dat jouw organisatie goede bedoelingen heeft en meer wil dan alleen maar geld verdienen. Je wilt natuurlijk dat je visie op je website gezien en gelezen…

Lees meer >

Broodje afhaak

Broodje afhaak

Keukendroom staat bekend als een gedegen organisatie met betrokken enthousiaste medewerkers die hun best doen om elk jaar weer tot een groter succes te maken. Ons serviceniveau staat op een hoog peil. Onze megastores zijn met totaal 20.500 m² de allergrootste van het land en zorgen voor een landelijke aantrekkingskracht….

Lees meer >

Scroll naar top