Schrijfadvies

Inspiratiebank

Schrijf eens even normaal joh!

Tips en tricks om schrijven leuker te maken. En je teksten ijzersterk.

NIET IS NIKS!

NIET IS NIKS!

Waarom positief communiceren je verder helpt Communicatie is leuk. En heel belangrijk. Hoe verpak je je boodschap? Hoe zorg je voor een teamgevoel? Hoe zorg je voor succes? Allemaal afhankelijk van je communicatie. En die communicatie is er altijd en overal. Zo ook afgelopen week. Maar of dat helemaal goed…

Lees meer >

Eerste zin(nen)-tester

Eerste zin(nen)-tester

Na de kop/ header is de eerste zin of zijn de eerste twee/ drie zinnen  van jouw tekst erg belangrijk. Want na het lezen ervan besluit de lezer of hij doorleest of afhaakt. En je weet … het afhaakrisico ligt altijd op de loer. Je kunt sturen op: leesgemak invalshoek…

Lees meer >

Structuur in je tekst

Structuur in je tekst

Tijdsbesparingstip nummero 1. Denk voor je begint te schrijven eerst goed na over de structuur van je tekst. Je hebt natuurlijk de neiging om snel de eerste zinnen te produceren, maar de kans is groot dat je vroeg of laat strandt. Eerst denken, dan pas schrijven dus. Als de structuur…

Lees meer >

Het jip-en-janneke-syndroom en het popie-jopie-spook

Het jip-en-janneke-syndroom en het popie-jopie-spook

Het is er op de middelbare school bij ons ingestampt. ‘Als je schrijft moet je lange zinnen gebruiken, anders kom je niet serieus over’. Onzin! Je kunt het beter omdraaien. Als je lange zinnen gebruikt, heeft de lezer meer moeite om je teksten te lezen en is er dus een…

Lees meer >

Menselijk en makkelijk

Menselijk en makkelijk

Financiering Zoals reeds aangegeven streven wij naar een compleet dienstenpakket voor u als klant. Hierbij hoort uiteraard ook de financiering van uw auto. Of dit nu een gebruikte of een nieuwe betreft dat maakt niet uit. Een zeer belangrijk punt inzake een financiering is dat u een eerlijk en objectief…

Lees meer >

Een moker voor de leesdreun

Een moker voor de leesdreun

Kedeng Kedeng … Wij controleren uw auto met de grootste zorg op alle noodzakelijke punten. Wij vinden het prettig om dat op duidelijke wijze met u te communiceren. Wij combineren vakmanschap, goede service en duidelijke afspraken met scherp concurrerende prijzen. Wij hebben namelijk een goede naam hoog te houden. Of…

Lees meer >

De Nou en-vraag denken in klantvoordelen

De Nou en-vraag: denken in klantvoordelen

Een heel simpele vraag. Maar heel handig om te stellen als je bezig bent na te denken over het onderscheidend vermogen van je organisatie. Waar maak je nou echt het verschil mee. Je vervalt veel te snel in algemeenheden als ‘maatwerk’, ‘flexibel’ en ‘servicegericht’. Maar wat betekent dat nou ECHT…

Lees meer >

Bouwplan klachtenbrief schrijven

Bouwplan schrijven klachtenbrief

Wil je weten hoe je een klachtenbrief schrijft? Dit bouwplan geeft houvast. Begin altijd als volgt: Onderwerp: klacht over een product Structuur klachtenbrief Wanneer is het product gekocht? Wat zijn de klachten? Wat wil ik met de klacht bereiken? Indeling klachtenbrief Inleiding wat is de zakelijke relatie tussen jou en…

Lees meer >

Stijlbreuk in teksten

Stijlbreuk in teksten

Een stijlbreuk wil zeggen dat je zonder reden binnen een tekst afwijkt van de eerder gekozen stijl. Probeer een eenmaal gekozen schrijfstijl zo consequent mogelijk vol te houden. Voorbeeld 1 Het was de winter van 1943. De Duitsers hadden ons land stevig in hun grip. De voedselvoorraden begonnen al aardig…

Lees meer >

Scroll naar top