Even sparren?
HomeTaalbankSchrijfadviesDe Nou en-vraag: denken in klantvoordelen

De Nou en-vraag: denken in klantvoordelen

Een heel simpele vraag. Maar heel handig om te stellen als je bezig bent na te denken over het onderscheidend vermogen van je organisatie. Waar maak je nou echt het verschil mee. Je vervalt veel te snel in algemeenheden als ‘maatwerk’, ‘flexibel’ en ‘servicegericht’. Maar wat betekent dat nou ECHT voor de klant?

De Nou en-vraag voorkomt dat je dingen noemt die voor de klant niet interessant zijn. Door telkens die vraag te stellen leer je te denken in klantvoordelen. Heb je helder in beeld wat je op moet schrijven.

Voorbeeld één

Bij ons werken gekwalificeerde monteurs.
Nou en?

Ze hebben een antwoord op elk technisch probleem.
Nou en?

Je bent bij een reparatie je auto nooit langer kwijt dan een halve werkdag.

Voorbeeld twee

We werken duurzaam.
Nou en?

We belasten het milieu zo weinig mogelijk.
Nou en?

We verpakken onze producten in afbreekbaar karton en nooit in plastic.
Nou en?

Dat scheelt op jaarbasis 10.000 plastic zakjes

Je ziet, je maakt een mooie sprong van wat belangrijk is voor jou naar wat belangrijk is voor de klant.

Heb je hulp nodig bij het schrijven van goede teksten? Wij helpen graag! Bekijk eens onze workshop broodje taal.

Laatst gewijzigd op 14 augustus 2018
Foto's met dank aan o.a. shutterstock.com en unsplash.com

Vond je dit interessant?

Abonneer je op de Taalalert. Dan krijg je regelmatig leerzame artikelen in je mailbox. Bovendien ontvang je het gratis e-book Snel Beter Schrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Contact opnemen?

Vul je nummer in en we bellen je zo snel mogelijk terug.


Ontvang gratis Taalalerts!

Blijf op de hoogte. Je ontvangt regelmatig leerzame artikelen in je mailbox.
Bovendien ontvang je het gratis e-book Snel Beter Schrijven.