Training merkpositionering - Taaluilen
  • 0572 - 79 20 23
  • info@taaluilen.nl

Training merkpositionering

Hoe sterk is jouw merk? Ben je onderscheidend genoeg voor je doelgroep? Loop je jouw concurrent aan alle kanten voorbij? En weet jouw doelgroep je goed te vinden?

Meer weten?

Over de training positionering? Snappen we.

Missie en visie

We gaan op zoek naar het onderscheidende verhaal van je organisatie. Je bedrijfsstrategie. Hoe zit het met je missie en visie? Wie zijn je concurrenten en hoe onderscheid jij je van hen? En waarom ben jij de beste keus voor je klant?
We onderzoeken samen je merk. We kijken naar je doelgroep en hoe jij je als organisatie het beste kunt profileren in de markt.

1000x800_0003_IMG_3192
1000x800_0012_IMG_4157 kopiëren

Schrijfcursus

Je onderscheidende merk staat. Maar hoe ga je dit communiceren naar je doelgroep? We gaan aan de slag met jouw tone of voice. Want hoe communiceer je jouw verhaal zo naar je doelgroep dat je die raakt? Dat zij voor jou gaan kiezen? ’T spreekt voor zich dat je een tone of voice nodig hebt die bij jou én je doelgroep past. We leren jou en je team aantrekkelijk schrijven.

Communicatiemiddelen

Maar dan zijn we er nog niet. Want een écht sterk merk, heeft communicatiemiddelen die passen. En goed geschreven zijn. We analyseren je website. Gebruik je hier nog de juiste tone of voice? Zijn alle pagina’s nog interessant? En welke pagina’s kun je het best iets beter uitlichten? We geven je handige tools en weetjes waar jouw doelgroep naar zoekt op je website. Als je wilt krijgen je andere communicatiemiddelen ook een APK.

1000x800_0013_IMG_4167 kopiëren

Wat levert het op?

  • Missie
  • Visie
  • Kernwaarden
  • Merkwaarden
  • Onderscheidend verhaal ten opzichte van concurrenten
  • Mooie doelgroep inzichten
  • Je weet waarom jij hun beste keus bent
  • Goede marktinzichten
  • Tone-of-voice voor je communicatie
  • Analyse website
  • Analyse andere communicatiemiddelen
  • Je leert aantrekkelijk schrijven

Indeling training Positionering

De training Positionering is verdeeld in meerdere onderdelen.
Hoe de training ‘Hoe sterk is je merk’ eruitziet? Vertellen we je.

Training deel 1

Deel 1 van de training duurt 3,5 uur.
We kijken naar jullie onderscheidende verhaal. Na dit dagdeel hebben jullie een sterke missie, visie, kernwaarden en merkwaarden. Jullie perfecte onderscheidende verhaal ten opzichte van jullie concurrenten staat. Je weet waarom jij de beste keus bent voor je doelgroep. Lekker begin. Toch? Maar we zijn er dan nog niet. We analyseren in deze sessie ook jullie huidige website. Jullie onderscheidende verhaal moet hier ook naar voren komen. We kijken samen welke pagina’s relevant zijn en geven je tools waar een goede website aan moet voldoen.

Training deel 2

Deel 2 van de training duurt 3,5 uur.
In training deel 1 is jullie onderscheidende verhaal bepaald. In dit deel van de training gaan we aan de slag met jullie communicatie. Aan het eind van deze training hebben jullie een eigen tone-of-voice ontwikkeld en weet je hoe je op je best moet communiceren naar je doelgroep. Je hebt handige handvaten gekregen hoe jij aantrekkelijk kunt schrijven. In de vorige training hebben we kort je website geanalyseerd. Nu kijken we hoe je de teksten alvast kunt aanpassen door de tools die je hiervoor tijdens deze training krijgt. Zoals de bio’s van jullie medewerkers bijvoorbeeld. Tijd over? Kijken we ook naar je andere communicatiemiddelen.

Training deel 3 – terugkomsessie

De terugkomsessie duurt 2 uur.
Wil je nog net een stapje verdergaan in het finetunen van je communicatie? Dan is deze terugkomsessie echt iets voor jou. In de vorige sessie heb je geleerd hoe je aantrekkelijk kunt schrijven richting je doelgroep. In deze sessie neem je herschreven teksten van je communicatiemiddelen mee. Zoals webteksten, social teksten, brochureteksten. ’t Kan allemaal. We geven je feedback op je herschreven teksten en kijken samen hoe je het eventueel nóg beter kan aanpakken. Aan ’t eind van deze terugkomsessie heb jij je ultieme teksten voor je doelgroep.

communicatievelingen-met-oog-voor-rake-communicatie.

Klaar voor een sterk merk?

Aan de slag. Laat het ons weten en we kijken samen welke trainingssessies jij nodig hebt.

Scroll naar boven