• 0572 - 79 20 23
  • info@taaluilen.nl

Fase 1 - Meten: Concurrentie- en SWOT-analyse

Meer weten?

Over missie, visie en strategie?

Voorbereiding

Een missie-visie- traject gaat vooral over het onderscheidend vermogen van je organisatie. Maar om je heen kijken is ook belangrijk. Dat vragen wij je dan ook te doen vóór de eerste training.

1000x800_0009_IMG_4126 kopiëren

Concurrentieanalyse

Ter voorbereiding op de eerste training vragen wij je om twee analyses te doen. Een daarvan is de concurrentieanalyse. We krijgen hiermee een beter zicht op het onderscheidend vermogen van je organisatie. Door te kijken naar je concurrenten krijg je inzicht in waarom jij anders bent dan zij. Hierop kan je mooi voortborduren in je missie, visie en strategie.

SWOT-analyse

Ook vragen wij je voor de eerste training een SWOT-analyse te doen. Hierbij krijg je inzicht in de sterke en zwakke punten van je organisatie. Door ook te kijken naar de ontwikkelingen in de markt zie je eventuele kansen en bedreigingen voor je organisatie. De uitkomsten van de SWOT-analyse nemen we mee in de trainingen die volgen. En vormen zo een mooie basis voor je nieuwe bedrijfsstrategie.

communicatievelingen-met-oog-voor-rake-communicatie.

Klaar?

Om het onderscheidend vermogen van je organisatie te ontdekken? Durf je het aan om samen met ons het missie-visie- traject aan te gaan? Of misschien heb je nog vragen over deze eerste fase. Laten we kennismaken. Beantwoorden we gelijk al je vragen.

Scroll naar boven