Even sparren?
HomeTaalbankSchrijfadviesChecklist voor een advertentietekst

Checklist voor een advertentietekst

advertentietekst

Het plaatsen van een advertentie kost geld, soms veel geld. Het is daarom goed je af te vragen of je dat geld, of ten minste een deel ervan, terug kunt verdienen. Zekerheid heb je nooit maar je moet er in ieder geval alles aan doen om je euro’s goed te besteden. Zorg daarom voor een goede advertentietekst. 

Het begint allemaal bij het bepalen van je doel

Je wilt informatie overdragen (weten). Iedereen moet weten dat er een nieuw automerk op de markt komt.
Je wilt de opinie beïnvloeden (vinden). Dit merk spaart het milieu.
Je wilt aanzetten tot actie (doen). Kom naar de showroom. Daar zie je de auto in zijn volle glorie.

Pas als je weet wat je van plan bent, begin je met het schrijven van je advertentietekst . Je bent pas tevreden als je de vragen uit de checklist met JA kunt beantwoorden.

Checklist advertentietekst

JA
1 Heb je een minimum aan woorden gebruikt?
2 Is je boodschap toch concreet genoeg?
3 Leest de tekst makkelijk?
4 Bevat de tekst voldoende klantvoordelen?
5 Gaat de tekst je klant verleiden?
6 Zijn de kopregel en de eerste zin pakkend?
7 Houd je de aandacht vast?
8 Bevat de advertentie een call-to-action?

 

Laatst gewijzigd op 8 augustus 2014
Foto's met dank aan o.a. shutterstock.com en unsplash.com

Vond je dit interessant?

Abonneer je op de Taalalert. Dan krijg je regelmatig leerzame artikelen in je mailbox. Bovendien ontvang je het gratis e-book Snel Beter Schrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Contact opnemen?

Vul je nummer in en we bellen je zo snel mogelijk terug.


Ontvang gratis Taalalerts!

Blijf op de hoogte. Je ontvangt regelmatig leerzame artikelen in je mailbox.
Bovendien ontvang je het gratis e-book Snel Beter Schrijven.